Zvieratá tu nie sú pre nás na jedenie a zabíjanie, ale preto, aby boli našimi priateľmi.

Prečo NEmám rada poľovníkov.

25. června 2008 v 16:12 | Sarah137 |  Ochrana zvierat
Nedávno, vlastne iba túto zimu sa stal tento prípad.
Stoosemdestiat poľovníkov na terénnych autách ozbrojených puškami, okľúčilo mladučkú vlčicu na východnom Slovensku. Vlčica mala približne dva roky, ešte nedospelá. O rok mohla mať vĺčatá, našla si aj samca.
Nenormálne veľké množstvo poľovníkov však vlčicu obkľúčilo blízko poľských hraníc. 40 honcov a 180 poľovníkov na terénnych autách uštvalo vlka. Nechýbalo jej veľa, pár skokov a mohla byť v Poľsku s celoročnou ochranou. No nemala šťastie. Poľovníci pokrikovali v pohone, na psy a ozývali sa výstrely. Jeden z nich trafil aj vlčicu, nedalo sa utiecť, bola obkľúčená, rana do zadnej časti tela ukončila jej život, ktorý mohol trvať aj viac ako 16 rokov. Poľovníci sa zhŕkli okolo mŕtveho zvieraťa a fotografovali svoj hrdinský čin- 180 poľovníkov na jednu mladú vlčicu. Veľké hrdinstvo. Obdivovali výkonnosť svojich pušiek s veľkými a ťažkými brokmi, ktoré urobili do tela zvieraťa hlbokú smrteľnú ranu. Do zvieraťa bez možnosti obrany, bez možnosti úniku, bez možnosti zachrániť sa a žiť ďalej, niekoľko rokov vychovávať vĺčatá, loviť, tešiť sa zo slobody, z vĺčat, žiť si život ako slobodný divý tvor. Navždy vyhaslo svetlo v jej šikmých očiach, zmizol tvor patriaci do lesa, rovnako ako smrek alebo jedľa. Zmizol kvôli zlepšujúcej sa technike pušiek, puškohľadov, terénnych áut- vecí, ktoré nepatria do lesa. Len stiahnutá koža a hlava ju pripomenie, hlava, kde budú umelé oči, rovnako mŕtve, bez svetla ako koža. Dlho sa bude vyprávať hrdinský čin, dlho sa bude chváliť udatný lovec vlkov so svojimi 180-imi pomocníkmi...zabil zviera, krvilačné, škodlivé a nebezpečné, bol to hrdinský čin. Len jedľový les si spomenie, len ten bude pustejší...bez vlka, bez svojej neoddeliteľnej časti.
Klikněte pro zavření oknaKlikněte pro zavření oknaKlikněte pro zavření okna
Samozrejme toto nie je jediný prípad. Tak, poznám poľovníkov, ktorí si pekne-krásne vyjdú tých 300m za dedinu autom, aby ich náhodou nohy neboleli a autom zájdu až na pole alebo lúku, potom stiahnu okienko, vystrčia pušku cez okno a čakajú pekne v aute. Potom si aj rovno z auta zastrieľajú. Neuveriteľná námaha...a potom tu budú niektorí šíriť nezmyselné historky, ako oni poznajú lesy a ako sa oni nachodia...veru lesy poznajú, ale zpoza okna auta. Je zaujímavé, že u nás na chate všetci v dedine hovoria, že čo poľovník, to pytliak, všetci poľovníci tam pytliačia...to je naozaj záhada, však poľovníci sa snažia presvedčiť každého, ako oni bojujú proti pytliačeniu a akí sú oni ochrancovia prírody a ehm...zvierat. Veľmi zaujímavé, že podobné prípady sa nestávajú len u nás na chate...
foto
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 eli eli | Web | 29. července 2008 v 17:12 | Reagovat

fuj hnusny ty ludia!!!!! to teda bolo ale welke hrdinstvo chcela by som ich vidiet na jej mieste!

2 eugen eugen | E-mail | 20. září 2008 v 15:33 | Reagovat

moj dedko odstrelil rysa v slovensko ľubčianskych vrchoch:-)            a moj druhy starky odstrlil hluchana v nizkych tatrach...oba zvery su vybchate,,,pekne trofeje,,,

3 petra petra | E-mail | Web | 23. září 2008 v 13:50 | Reagovat

Je to strasne naozaj... ako sa z toho tesili ze zabili uboheho tvora... :-( ...este k tomu ten ,,eugen" je strasne traaaaapny!!!newiem ci sa asi z toho tesi alebo co?!....a pekna webka :-)

4 sarah137 sarah137 | E-mail | 24. září 2008 v 14:57 | Reagovat

diki, aj ty mas peknu webku...

5 hlhlhlh hlhlhlh | E-mail | 26. září 2008 v 16:32 | Reagovat

tento ubohy blog,nema na wwww.lovuzdar.sk,len si zacnite vy zasrani,ved ani neviete o com tocite!!!dostanete,

6 ja ja | 7. října 2008 v 12:00 | Reagovat

hlhlhl ty sa tu komu vyhrazas ty dusevný invalid

7 Jill Jill | 19. listopadu 2008 v 21:27 | Reagovat

Je to čistý hnus, nemám slov.

Ten kto ublíži zvieraťu tak ako i človeku je absolutny bastard a nezaslúži si život, ešte sa tým aj chváliť. A čo si tým vlastne dokážeš keď ulovíš vlka, rysa, hocijaké iné zviera?

Človek najdokonalejšie stvorenie?..v tejto dobe už nič len obyčajný prach, čo sa nevie správať k prírode a zvieratám..

8 nermy nermy | E-mail | 6. prosince 2008 v 1:54 | Reagovat

Zastřelit ubohou vlčici-to je zbabělost. Raději bych zastřelil všechny myslivce.

9 zabi polovnika - pomozes prirode!!! zabi polovnika - pomozes prirode!!! | Web | 10. března 2009 v 23:28 | Reagovat

eugen to ako ta od malicka dedkovia zneuzivali si ale zabudol napisat... alebo sa ti to az tak pacilo ze si to nechas pre seba?

hlhlhl ty si musel hulit ocinkovi a teraz si taky geroj ze ides s puskou na bezbranne zvierata... keby si sa mal postavit proti chlapovi tak mu radsej vyfajcis ak by ti to malo zachranit zivot....charakter polovnika je presne taky - s puskou je velkyyyyy frajer pusku ma na to aby si liecil traumy a komplexy z detstva. narusenym davaju zbrane do ruk... pekne sa to na Slovensku vyvija....

aspon jasne vidiet ako je to dnes s nasim poovnictvom - zakomplexovani chudaci ako hlhlhl maju legalne zbran hoci by mali byt v ustave pod dozorom. kedy uz pride doba ze sa zacnu strielat polovnici uplne podla zakona? - nutna sebaobrana....

10 Maros Maros | 11. března 2009 v 19:05 | Reagovat

no tak to je trošku zly pohlad na poľovníctvo. Nehovorím, že sú aj pečienkári, ale to čo tu opisuješ, je trošku dosť prehnané a na city. Neviem , aký máš prehľad o stavoch lesov, ale zveri je teraz strašne veľa. Napr. keby nezastrelili vlčicu, prišlo by o život mnoho jelenej a srnčej zveri, ale to ťa asi nezaujima

11 sarah137 sarah137 | 12. března 2009 v 15:09 | Reagovat

ako vravis, zveri je vela, prave polovnici schvalne a neumerne zvysuju stavy jelenej zveri, ktora potom sposobuje skody na drevinach. a este pokial strielaju vlkov, ktorych je asi 180 na celom slovensku, vyrazne narusuju lesne ekosystemy.

12 Maros Maros | 15. března 2009 v 20:17 | Reagovat

180- to je dost nepresne cislo. je ich urcite viac!!! a chcel by som sa ta opytat, ci je ten pribeh tvoja osobna skusenost alebo si o tom iba pocula? a ktory debil by strielal z auta....pana beka zamyslite sa ludia!!!!!!!!!!

13 sarah137 sarah137 | 16. března 2009 v 7:44 | Reagovat

ahoj maros, osobne poznam polovnikov, ktori strielaju z auta a videla som to...presne tak ako to je opisane: polovnici vyjdu AUTOM tych par metrov na pole al na luku, stiahnu okienko a cakaju. to by si sa inak cudoval, keby si chodil tak ako ja pravidelne rano a vecer pozorovat zver a vecer by si ledva mal kam ist, lb vsade su terenne auta a v nich polovnici. raz som jedneho sledovala a videla som na vlastne oci, ako strielal rovno z auta na srnca. oni su taki lenivi, ze ani na ten blby posed nevylezu. minule sa po dlhsom vysluchu jeden priznal, ze ma skoro zastrelil. a vies o tom, ze zranenia sposobene polovnikmi su ovela castejsie, ako medvedmi? dokonca kazdorocne je niekolko ludi zastrelenych, kym medved za poslednych 100 rokov cloveka nezabil na Slovensku. to s tou vlcicou je skutocne, pozri si blog j. lukaca alebo chod na jednu stranku o vlkoch, kt mam v oblubenych strankach. inak dalsia vec, polovnici sa priznali, konkretne u nas na Polane, ze strelili medveda tak, ze mu odstrelili spodnu cast pysku, nemohol zrat, pit a nikdy ho nedohladali, tak si predstav, kolko to zviera muselo trpiet, kym zahynulo! co sa tyka divych zvierat, mam o nich dost dobre informacie a sama sa zucasnujem scitavania a pozorovania seliem. vlkov je 150-180. na polane pri scitani za pomoci ochranarov, polovnikov a lesnikov napocitali pred 2 rokmi iba 5 vlkov, ale polovnici nahlasili 5-nasobne viac.

14 Maros Maros | 16. března 2009 v 21:59 | Reagovat

TAk potom neviem, u nas su polovnici zodpovedni, hoci je to ta starsia generacia tak asi v tom je rozdiel...... a inac minule som si dôkladne prestudoval tuto stranku a mi nebolo dobre pri pohlade na tie zvierata v BIOKOZMETIKE a to stahujem a pitvam zajace uplne bez problemov....... a u nas oficialne vlky nesu a je ich zopar minule som jedneho videl a vcera nasiel stopy......a na stanovacke trhal vlk kozu asi 100 m od nas - pana to bola noc........inac ja milujem prirodu Slovenska a som fotograf-amatér

15 sarah137 sarah137 | 17. března 2009 v 14:03 | Reagovat

prave ze biokozmetiku odporucam, pretoze netestuje a je ekologicka, ja sama ju pouzivam. ako asi vies, neschvalujem ziadne pitvanie zajacov, ked sme uz pri tom, ak mas rad prirodu, tak aj ten zajac tam patri, kazde zviera, preto by sme ho nemali zabijat ani tyrat. okrem toho, je to zivy tvor a tak by sme sa mali podla toho spravat. co sa tyka tych vlkov, tak existuju plemena psov, ktorych stopy sa od vlcich daju odlisit len velmi tazko. tam neplatia pravidla ako to, ze zadne prsty nepresahuju predne atd., takze na to, aby si to mohol s istotou urcit, potrebujes celu stopnu drahu, aby si mohol vidiet, ci napriklad ciaruje atd...vlci su zvierata, ktore su neustale v pohybe a za potravou dokazu za noc prejst desiatky kilometrov, takze tam mohli zajst, ak to vobec boli vlci. A kde si ich videl, ak sa mozem spytat? v akom pohori to je? u nas na polane takmer vsetci polovnici poctivo pytliacia, jeden strelil pred dvoma rokmi dvoch vlkov na jar, zastrelil rysa a strielal po divej macke. dallsi strielaju diviaky aj mimo sezony...

16 Maros Maros | 17. března 2009 v 15:32 | Reagovat

Ale ja som nasiel celu stopovu drahu vlka(cca. 100m). Pohorie je Ľubovnianska vrchovinaa este k tym zajacom- chovame kraliky (som sa zmylil ze zajace) a ked sa ti naraz okoti 6 samic a z 10 zajacov mas zrazu 40 tak treba redukovať. Ja si nemôžem založiť chovnú stanicu alebo co.... Samozrej ze ich vychovame a zabijeme az v dospelosti (aby ste si tu nemysleli daco ine...) a pises tu aj o liskach tak ma mna sa cez leto rozbehol lisiak pri foteni srny. Rozbehol som sa proti nemu, to ho zarazilo, zastal, civel na mna a ja davaj .......som utekal o106. Neviem, ci bol besny, ale bol riadne prasivy.....samozrejme, ze je uz po nom.

17 sarah137 sarah137 | 17. března 2009 v 16:17 | Reagovat

to s tym lisiakom je dobre divne, ja som besnu ani prasivu lisku este nevidela, a tom som ich uz postretavala aj pofotila tolko, ze sa to ani spocitat neda, mam dokonca taku milu prihodu, ako jelenica naviedla jelenca aby odplasilo lisku, tak ono sa za nou rozbehlo a liska upalovala do hustiny az sa jej za chvostom prasilo a stara jelenica sa len zdialky prizerala. taktiez som uz parkrat odpozorovala aka je liska inteligentna a uz parkrat tak dostala, ako ziadne ine zviera, niekedy sa nad jej vynaliezavostou nestacim cudovat, taka liska ma viacej rozumu, nez tie dovercive dedinske starenky :-) mne sa podobna prihoda stala zo srncom aj s jelenom, obidvaja boli v ruji a akosi si ma pomylili zdialky s inym srncom a jelenom. sice srnec nie je velky, ale ked sa oproti mne rozbehol s tymi pekne spicatymi, dobiela vybrusenymi parohami, tak mi nebolo vsetko jedno. ale bol to pekny silny sestorak, moj stary znamy, poznam ho uz tri roky. s tymi kralikmi...ja nechovam a ani nikdy nebudem chovat zvierata na maso ani na kozu, takze v tomto sa nezhodneme. si mal po tom lisiakovi nieco hodit, napriklad sisky ak tam boli, to by som urobila ja.

18 tomi tomi | 10. září 2009 v 19:10 | Reagovat

dobre jej tak, nema byt vlk. do konzerv s nou

19 Maros Maros | 13. září 2009 v 12:35 | Reagovat

Sarah137 ak máš máujem, mám pre teba materiály ohľadom hrubého poškodzovania ŽP v mojom okolí. Pošli mi e-mail alebo také dačo...

20 jarino jarino | 28. října 2009 v 13:40 | Reagovat

Dnes je poľovníctvo podľa mňa pytliactvom s povolením, pretože to vidno na množstve prípadov... poľovník strieľa už na hýbajúce sa kríky a pritom zastrelí aj druhého poľovníka... mnohí strieľajú ako besní, ako tvory bez chrbtovej kosti... je verejným tajomstvom, že sa strieľa aj mimo lovnej sezóny... to mi nevyvráti žiadny poľovník... keď už také sú prípady, tak o čom to je? vysvetlite to obhájcovia poľovníctva... alebo zmeníme pozdrav na "Postrieľaniu zdar"(Lovu zdar)? asi by to bolo praktickejšie...

21 lesnica lesnica | E-mail | 17. prosince 2009 v 22:54 | Reagovat

všetci ste tu taký jebnutí, že dovi, dopo

22 veroslav veroslav | 18. prosince 2009 v 7:11 | Reagovat

a příjde den kdy budů žit všecky zvířata v míru , medvěd s jelenem , rys se srnku, liška s tetřevem no skrátka jedna velká ochranářská rodina žijůca v paneláku....čemu nerozumím do teho nekecám...zkuste to také...

23 bibasso bibasso | 18. prosince 2009 v 8:44 | Reagovat

Tento článok a včšina príspevkov nemá úroveň a väčšina z vás ani len netuší čo je to poľovníctvo a informácie čerpá z občasných dvojminútových príspevkov v hlavnom spravodajste televízie.

Sarah moja otazka na teba znie, koľko kilogramov krmiva si tento rok pripravila ze zver? Koľko hodín si odpracovala prípravou senáže, sadením kŕmnych plodín, zakladaním remízok, čistením potokov a studničiek. Koľko vriec odpadu si vyzbierala po tzv. milovníkoch prírody a hubároch??? A mohol by som pokračovať. Tak kde berieš právo osočovať a útočiť na poľovníkov? Kde berieš právo súdiť nás?

Ak máš dôkazy o spáchaní trestného činu pytliactva tak ich odovzdaj orgánom činným v trestnom konaní a ver, že aj my POĽOVNÍCI ti budeme vďační.

Neviem či si členka nejakej ochranárskej organizácie, ale s vami tzv. grantovými ochranármi máme svoje skúsenosti a hlavne vaše spočitávanie zveri je zaujímavé. Niektorí vaši členovia dokážu spočítať zver bez použiria ďalekohľadu a zjavne by si mali dať predpísať aj dioptrické okuliare, pretože tie vaše počty nejak nesedia. Ale to je tak keď do lesa idete raz za týždeň a aj to len v tedy ak je pekné počasie.

Žiaľ prekvapím ťa, ale zver je v lese aj keď prší, sneží a mrzne.

Lovu Zdar

24 hunter hunter | 20. prosince 2009 v 18:24 | Reagovat

skade mas tieto informacie???:DDD greenpeace.sk :DDD
Ked nevies co je polovnictvo tak netrep aspon blboviny o tom...myslim tym admina tejto stranky...

25 sniper sniper | 24. prosince 2009 v 16:54 | Reagovat

[1]:vsak vy neviete o com tu pisete, uboha vlcica, jaj chudatko som zvedavy kto z vas uz videl co dokaze vlk narobit s populaciou divo zijucej zvery je jasne ze clovek narusil rovnovahu v prirode a clovek by sa ju mal snazit aj udrziavat. Aj odstrelom vlkou, vlk je selma ktora nema v prirode prirodzeneho nepriatela, preto treba stav jeho populacie udrziavat na unosnej hranici. pisu sem ludia(nevravim ze vsetci, ale väcsina) ktory nemaju ani sajnu o tom ako to v prirode chodi. Nejaka baba sem napise srdcervuci pribeh o smrti nevinnej vlcici, a deticky z mesta jej to potom zeru.  Vy blby ochranary sa do vsetkeho starate a tak to teraz aj vyzera, uplne staci pripomenut temu spracovania kalamity v tanape, "ale to predsa nesmieme priroda sa s tym vysporiada", vysporiadala sa obrovske plochy smrecin v keli vdaka podkôrnemu hmyzu. hlavne ze par blbeckou sa tam sputalo retazami a nechceli tam pustit stroje, tym by som to dal teraz k nahrade. taky ste vy ludia vy tzv "OCHRANARY" hovno sa rozumiete ale starate sa do vsetkeho aj do toho o com nemate ani sajnu

26 lesnik lesnik | 25. prosince 2009 v 0:59 | Reagovat

bibasso a sniper maju uplnu pravdu suhlasim s nimi...nebudem ja sa k tomu vyjadrovat viac oni tu uz napisali vsetko ja akurat poviem tolko ze velmi vela prispekov co su tu sa nad nimi treba len zasmiat a chytit sa za hlavu ze ci ten clovek rozmyslal pri tom ked to pisal...ale ten clovek nema ani sajnu o polovnictvy a ide tu nadavat do vrahov niekemua ze treba strielat polovnikov sa spametajte vy ,,OCHRANARI,, co tu pisete neviete nic o prirode a o polovnikoch iba tie somariny co vam niekto natrebal do vasich sprostych hlav

27 deny deny | 17. ledna 2010 v 12:18 | Reagovat

[21]: taky jak ty, ta to sme potom na tom velmi zle!

28 hello hello | 25. ledna 2010 v 17:41 | Reagovat

nenaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavidim ludi ktory zabijaju vlkov a ine nadherne zvierata

29 xxx xxx | E-mail | 17. dubna 2010 v 1:13 | Reagovat

ja ich mám rád

30 dano dano | 8. ledna 2011 v 23:55 | Reagovat

Iba jedno sem napisem: človek je od pravekych dôb LOVEC! ma to proste zakodovane v genoch!

31 dano dano | 9. ledna 2011 v 0:04 | Reagovat

a este jedna vec. nepochopim ludi "ochranarov" co tu odcudzuju polovnikov ze zabijaju nevine zvierata. a tie prasce,kravy a vsetko ostatne co doma zere su odkial? to sa pestuje zo zeme jak kukurica asi.alebo  je nato vyhovorka ze to sa nato chova(osipane a hovadzie) aby bolo maso. tak tej krave ked ju idu porazit povie ujo masiar ze neboj nic to nič nieje, iba ta zabijeme teraz lebo ty si nato chovana. ale ty nemas ani cit ani nevies o co ide tak ti to moze byt jedno, ved ta iba zabijeme a pojdes na pekáč!!! no comment

32 nat nat | 15. ledna 2011 v 17:50 | Reagovat

je to pekne

33 dorota dorota | 11. března 2011 v 23:29 | Reagovat

naozaj nerozumiem ako tam dakto mohol dat ze urcite suhlasi. Ja s tym nesuhlasim ani nahodou a je to odporne tak isto u vlkov ako aj u inych zvierat. keby som bola nejaka dolezita polovnicka tak by som za kazde taketo zabitie alebo tyranie zvierat dala dozivotie alebo trest smrti. fuj, je to odporne....

34 wolfi wolfi | 8. dubna 2011 v 20:05 | Reagovat

nenavidim ich !!!!!!!!!!mojej kamoske jeden polovnik zabil macku!!!!a to bez dovodu!!!!a navise strielaju vlky!!!!!a to su ohrozenym druhom!

35 Jakub Jakub | E-mail | 19. listopadu 2011 v 18:54 | Reagovat

Podľa jedného nesúd viacerích!

36 majk majk | 5. února 2012 v 15:51 | Reagovat

Typicky ekoteroristický článok. Žiadne fakty len hranie na city. Ale vidím, že ľudia vám to už nežerú
Pre Jill a podobných: keď toľko nenávidíš ľudí, kľudne sa odsťahuj do lesa alebo rovno odstrel

37 Kristýna Kristýna | Web | 18. února 2012 v 18:30 | Reagovat

Ahoj,máš pěkný web,prosím,koukneš na můj,Kdyžtak mi na něj odepiš.

38 hombre hombre | 3. června 2012 v 1:54 | Reagovat

najvacsia skodna je polovnik navyse davat tymto ludom pravo vlastnit zbran je tragikomicke hlavne po tom co urychlene zrusili psychotesty polovnikom po prvych vysledkoch ktore ani radsej nezverejnili ani statisticky!

39 bdf bdf | 3. června 2012 v 1:54 | Reagovat

majk? polovnik je odkedy clovek?

40 jngrft jngrft | 3. června 2012 v 1:59 | Reagovat

dano a ty si myslis ze pracovnik bitunku zabija zvierata z tych istych dovodov ako pollovnik? ze rozprava po krcmach ake je to zabijanie krasne? ze na to obetuje neskutocne financie aby to zabijanie mohol robit? myslis ze si vesia casti zabitych tiel po pribitku? ty zrovnavas zabijanie pre zabavu s niecim uplne inym.. ale uchylak bude uchylaka obhajovat...takze si sa sam zaradil medzi tych co by mali automaticky diagnozu lebo clovek co robi to co robia oni a nie je polovnikom bol by ihned odsudeny.. ci uz na zaklade paragrafu o tyrani zvierat a ci veterinarneho.. ale tam vasde su vynimky.. nevztahuje sa to na to a hento a vzdy kde by clovek dostal diagnozu a bol stihayn ma polovnik vynimku... vyskusaj si to.. ako nepolovnik urob to iste co robia oni a uvidis dvojaky meter co sa tyka prava a co sa tyka posudzovania psychiky vzhladom na urcovanie diagnoz....

41 fe fe | 3. června 2012 v 2:00 | Reagovat

bibasoo ty krmis aby si mohlo zabijat ja krmim lebo polovnici na to seru ale nezabijam.. takze nie lovu zdar ale polovnikom zmar!

42 Dana Dana | Web | 13. května 2013 v 13:18 | Reagovat

Moc hezký.

43 pako pako | E-mail | 2. května 2015 v 21:39 | Reagovat

Su kokoti.

44 krava127 krava127 | E-mail | 2. května 2015 v 21:56 | Reagovat

[13]:Keby si aspoň netárala. Také debiliny môže napísať iba zaujatá psychopatka. 180 poľovníkov na jednej polovačke? Asi si mala dvojité alebo až trojité videnie. Píš aspoň reálne veci a nie hovadiny splodené v chorej hlave.

45 krava127 krava127 | E-mail | 2. května 2015 v 22:00 | Reagovat

Dano presne tak. Sem napíše článok. že polovníci zabíjajú úbohé zvieratká a večer si v reštike šupne jelení steak.

46 hururu hururu | 3. května 2015 v 18:29 | Reagovat

paneboze. ludia, vy ste uplne vypatlani... ale totalne. chcete zakazat polovnictvo?, kludne ho zakazte, ved je to predsa nechutny zasah do prirody! ale skuste porozmyslat ci je to jediny naozaj taky strasny zasah. budete musiet potom zakazat aj polnohospodarstvo, aby sa mali zveratka kde past, tazbu dreva aby mali kde zveratka byvat, vystvbu ciest, rozsirovanie miest a obci na ukor prirody... a najlepsie aj rozmnozovanie ludi, lebo aj to je vsetko na ukor prirody... zamyslite sa nad tym, ze zasah cloveka do prirody je tak velky a nezvratny ze zakazanie polovnictva a podobne nezmyselne blaboly absolutne nic nevyriesia. a nenavidiet polovnikov a nadavat na nich, "je" naozaj to jedine spravne riesenie, ako nieco vyriesit!?! su to ludia ktori prirodu nielen vyuzivaju ale sa o nu aj staraju. a ked chcu lovit, musia pre to aj nieco sparvit - vytvorit vhodne podmienky a dochovat take mnozstvo zveri, aby mohli z nej nasledne cast odlovit. a som zvedavy kolki z vas nenavidia v obchode masiarov za to, ze zabijaju nevinne zvieratka, ktore skutocne nemaju sancu na prezitie, ziju v obmedzenych podmienkach kde mnoho krat za cely svoj kratky zivot ani neuvidia slnko... tieto zvierata nelutuje nikto  z vas! ale obuvat do polovnikov ako skupiny ludi medzi ktorych nepatrite a o ich praci nemate sajnu. to ste vsetci chytri... to ze sa medzi polovnikmi najdu cierne ovce nemozno odopriet, ale ociernovanim vsetkych nic nevyriesite. ked mate dokazy ze su  pytliaci tak chodte na policiu a podajte trestne oznamenie, taki ludia nemaju co robit v polovnickych radoch. a take dokazy nemate tak tu netliachajte nicim nepodlozene nezmysly. a osobe, ktora tento uzasny clanok pisala, by som rad poradil aby sa vratila na zakladnu a naucila sa pocitat... to ze v tebe trofej zavesena na stene evokuje odpor, je to tvoj problem, u mna to vyvolava spomienku na pribeh, zazitok z lovu a v neposlednom rade aj uctu k tej zvery, ze neskoncila len tak v gulasi, ale spomeniem si na to aj po rokoch a tym vzdam tej zveri uctu, ze som jej nevzal zivot len tak a tym neupadla do zabudnutia.

47 peter priscak peter priscak | E-mail | 17. června 2015 v 21:11 | Reagovat

Hmm zaujímé. Odpovedz mi na jednoduchú otázku pre Teba je to zažitok a šport? Zabíjanie zvierat? Čo keby na Teba vypustili svorku vlkov a natáčali by priebeh a ooohromne by sa na tom zabávali. No čo ved aj ľudia sú premnožení tak treba niečo robiť. Hľadáte si zámienku na to ,aby ste mohli beztrestne zabíjať. Dokázal by si niečo aj vytvoriť či len všetko ničiť.

48 peter priscak peter priscak | 17. června 2015 v 21:19 | Reagovat

A že zveri vzdávaš úctu? Somarina ... je to len o Tvojom egu aký si užasný lovec a chválenkár. Pletieš si pojmy áno mäsiari zabíjajú zvieratá , ale nie zo zábavy.A ako že to vlastne pomáhate tej prírode? Bez Vas by boli tie zvierata určite v prdeli. Dajte im pokoj a budú šťastné bez Vás.

49 peter priscak peter priscak | 17. června 2015 v 21:31 | Reagovat

Poľovníci sú vypatlanci nebolo ich síce 180 , ale broky sa mi na ranči sypali na strechu čo tak huževnato katovali bažantov ktoré som cez zimu krmil. Nosil som im obilie ,ktoré kone nepožrali oni si tam zvykli chodit .Cítili sa v bezpečí, lebo ich nikto z nás neohrozoval. Potom prišli vypatlaní poľovníci a pustili sa do roboty všetky bažanty postrieľali. Dodnes mam z toho zlý pocit že som ich naučil že sa nemusia bát ľudí.... musia sa bát ľudí..

50 Petrik Petrik | E-mail | 19. května 2016 v 13:17 | Reagovat

Ahojte, nikdy som nechapal ako môze niekto chodit na polovačku. Ved tie zvieratka nikomu nic neurobili. A kebyze bol lov nutnostou...ale to uz velmi daaaaavno nie je. Niekto si proste asi nieco otrebuje dokazat tak si ide zastrielat na bezbrannu zver. Ja mám chatu u lesa a zistil som ze najma v noci mi tamvychadzaju nadherne srnky a jelene skoro az k chalupe. Nafigu vidim tak som si kupil nocne videnie:http://www.podnalov.sk/NOCNE-VIDENIE-c115_0_1.htm

A keby ste len vedeli aká to je krása pozorovat ich nerusene a vidiet ako sa správaju v nočnej temnoste :) no úžas, a niekto ich radsej striela. NEPOCHOPIM!

51 Petrik Petrik | E-mail | 19. května 2016 v 13:19 | Reagovat

Sakra zle som vam tam hodil link:
http://www.podnalov.sk/NOCNE-VIDENIE-c115_0_1.htm

52 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 21:39 | Reagovat

Vazeni zeleni

Jelenia ruja zacina od septenbra. To znamena , ze jelenica je od tohto casu oplodnena a zarodok sa hned vyvija. Preco ju teda zabijate v seprembri , oktobri a dokonca este cely november ked ma uz plod viditelny a velky pomaly ako detska hlavicka? Pytate sa, kedy ju budete zabijat? No napr. ju nebudete zabijat a hotovo /neberte to prosim ako konecne stanovisko/.Co je na tom nepochopitelne? Teraz k srne. Ruja je od jula. Cize zdrava srna je oplodnena, ma zarodok od jula. Je oplodnena srna a ma zarodok? Je, má. Bodka. Takze ju prosime nezabijajte!!!. Ano u srny sice prebieha tkzv. latentny stav, cize plod sa nezacne vyvijat okamzite po oplodneni. Je vsak preukazane, dokazatelne ze plod sa zacne vyvijat uz od novembra-decembra !!! co uvadza viac odbornych a vedeckych publikacii !!! A vy ju vtedy zabijate!!! Cize neschovavajte zabijanie srn za latentnu graviditu, ze vtedy sa moze!!! Je to podle a polutovania hodne!!! Zamyslite sa poriadne nad tym!!!

Zabijate srnciu zver v novembri a decembri, kedy je uz oplodnena a plod sa uz vyvija? Preukazatelne zabijate a zakon vam to dokonca umoznuje. Znovu opakujeme, zabijate preukazatelne oplodnenu, gravidnu zver jelenicu, srnu, danielku, muflonicu, diviacicu a budeme to tvrdit stale a dovtedy, kym sa nezmeni zakon, ktory to jednoducho zakaze. Bodka.

53 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 21:41 | Reagovat

Na spolocnej polovacke v mesiaci november a december strielaju polovnici vsetku raticovu zver.

Pytame sa preco to zakon dovoluje, ked napr. srnec ma parozky v uvedenych mesiacoch uz zhodene. Ako teda dokaze polovnik rozoznat pri spolocnej polovacke pri strelbe na srnciu zver ked bezi ci je to srnec alebo srna? Ved takto sa vystreluju z revirov kapitalne pocuvajte dobre kapitalne srnce!!! A toto je polovnictvo??? Toto je chov zveri podla zakona??? Hanbite a cervenajte sa pani polovnici /cest vynimkam/, nadavate na pytliakov ale vy ste este horsi ako pytliaci lebo ti aspon mali rozum a cit ku prirode, kym vy ho nemate a len predstierate!!!

54 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 21:46 | Reagovat

Polovnici/cest vzacnym vynimkam/vidia rysa,vlka, medveda ako konkurenta, lebo im ukrajuje z krajca. To je jedna strana mince. Druha je ta, ze medved, vlk,/rys je sice celorocnechraneny, ale... !!!/ moze priniest do pokladnice polovneho zdruzenia, ci vlastnej kesene celkom slusneprachy. Ako?
Asi niet polovnika, co by netuzil po trofeji rysa, vlka, medveda /je to aj z dovodov istej spolocenskej prestize/.Cize pozve sa host /zaujemca/, ktory je ochotny platit za trofej /rozumej chce strelit/. Dopredu sa dohodnu na cene. Ked host streli, plati kes. Za medveda orientacne 3-8 tisic €, vlka 1500-4000€ atd... Prave o tento biznis ide.
Preto sa podla nasho nazoru masiruju obcanom mozgy, posobi sa na povedomie, strasi sa bu-bu-bu, v tlaci atd., zamerne pise ako je medved, vlk premnozeny ,skodlivy, nebezpecny a preto ho treba cim najviac zabijat. Je to ucelove. Chce sa dosiahnut aby aj spolocnost tieto selmy odsudila a vytvorila tlak na vladu a stat co by zelenym /cest vynimkam/mimoriadne hralo do karat !!! Vadi im, ze nemozu tieto selmy len oni sami „obhospodarovat".

55 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 21:51 | Reagovat

Prikrmovanie zvery zelenymi.

Prikrmuje sa sice do krmelcov v case nudze a zakon to stanovuje, ale to sluzi len viacmenej na efekt, ojeb, aby si verejnost myslela ako sa zeleni staraju o zver. Ine prikrmovanie co je pre zelenych to klucove sa vola v ich reci vnadenie co je vlastne lakanie zveri na krmivo. Zakon sice dovoluje vnadit zver, avsak z raticovej zveri len diviaciu a to ma presne stanovene pravidla dane v zakone (krmivo nesmie byt volne pohodene na zemi ale musi byt zapracovane v pode, ostatna raticova zver musi mat k takemuto vnadisku stazeny pristup, tieto vnadiska musia byt zakreslene v mape polovneho zdruzenia, len jedno vnadisko moze byt na kazdych 300ha atd.). Aj toto sa zapracovalo do zakona preto, lebo uz to bolo na slovensku prilis okate ked polovnici vnadili ostosest aby prilakali-navnadili zver len do svojho reviru (rozumej vnadiska zacali polovnici robit asi od roku1993 po revolucii a robia sa doteraz) a nasledne aby ju tam zabili. No a prave pri tychto vnadiskach sa bezhlavo zabija vsetka zver !, vratane jelenej a srncej, co zakon zakazuje! porusuju sa chovatelske zasady, kriteria, kriteria selektivneho odlovu, atd. Vnadiska su mimoriadne ucinne lebo tam zver pride a polovnik ju zabije bez namahy (nemusi chodit po lese posliedkou, resp. vyvijat nejaku namahu, ci dovednot zver "vychodit") pekne z tepla posedu, ci strielne, budy, chaty a pod. Cize polovnici krmia a hned na krme zabijaju. No a to je podlost, lebo nie je rytierske, polovnicke lovit krala hor jelena takouto lstou na krme. To je lstivy lov mimoriadne odporujuci rytierskemu lovu, pravemu poslaniu polovnictva.Za socializmu boli polovnici vyrazne uvedomelejsi, cestnejsi ku prirode a zvery, raticovu zver nestrielali na krme (to bol najvecsi prehresok a za to sa vylucovalo zo zdruzenia)!!! Taketo prikrmovanie (vnadenie – nalakanie zveri na krmivo) ako sa robi v sucasnosti a nasledne ju tam odvalit dokaze len kokot, ktory to nema v hlave v poriadku. Preto, lebo jelen ako kral hor si takuto lest od cloveka urcite nezasluzi.To je presne to iste ako ked si v zime urobis budku pre vtaciky krmis ich tam a ked zobkaju, vzduchovkou pekne po jednom strielas. To je kokot a rovnako kokot je aj taky polovnik, co striela na krme. A takych je habadeeeeeej, to mi ver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A potom si ludia myslia, ked vidia polovnika s krmivom ist do hory aky je obetavy, ako sa s laskou stara v zime a on pritom robi kokotiny!!!

56 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 21:53 | Reagovat

Polovnici na jar pustaju do brloha svojho psa zabijaka a rozkopavaju brlohy zvierat.

Je preukazane,ze polovnici pustaju na jar /marec, april,maj/ psov do brloha jazveca a lisky a rozkopavaju ho. Pes zabije mlade liscata a najhorsie na tom je, ze zabije aj mladata jazvecov a ich matku jazvecicu, ktora je na jar zakonom chranena!!! Asi si neuvedomuju, ze jazvecica casto obyva brloh spolocne s liskou!!!

57 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 21:58 | Reagovat

Mne sa nepáči u poľovníkov to, že zver prikrmujú len kvôli tomu aby ju mohli na krme odbachnúť. Čiže dovezú akože krmivo, vysypú na zem v tesnej blízkosti posedov, krmelcov, resp. strieľní a takto lákajú zver. Strieľajú pri tom všetku zver vrátane jelenej a srnčej zveri a existujú podozrenia, že aj rysa, či vlka. Je to chrapúnske a úbohé odbachnúť zver na krme! Dobrý poľovník by predsa mal zver kŕmiť nezištne, čo znamená nestrieľať ju na krme a pri krmelcoch! Pre lepšie pochopenie dám prirovnanie. V zime xy zavesí búdku pre sýkorky a nasype tam krmivo. Čaká pripravený so vzduchovkou v teple obývačky. Keď tam sýkorky priletia a zobkajú, potvorí okno a tak ich tam vzduchovkou pekne po jednej postrieľa. Je to úbohé a chrapúnske však.  Ďalšia vec ,čo sa mi na poľovníctve nepáči je ten, že poľovníctvo (rozumej samotný lov a odlov v revíri najmä v nočných hodinách ale aj cez deň) nie je nikým a ničím kontrolovaný !!! Práve tu dochádza veeeeľmi často k zatajovaniu a nepriznaniu úlovku, k pytliactvu a privlastňovaniu si diviny, trofeje. Zhrnuté a podčiarknuté, poľovníctvo je veĺmi výhodný biznis pre poľovníka. Poľovník /česť výnimkám/ upláca mäsom lekára, prokurátora, sudcu, policajta, úradníka, známych, atď. a má ho vlastne skoro zadarmo. Preto má „známych“. Predstavte si, že by sa poľovník poľovníctva vzdal. No veď to je nemysliteľné vzhľadom k uvedenému, veď to by dostal infarkt. Ozývajú sa hlasy, že niektorí poľovníci/česť výnimkám/ z jednotlivých združení veľmi zbohatli, resp. bohatnú. Robí sa to údajne tak, že poľovník fero mrkvička si individuálne zavolá kamaráta podnikateľa z iného združenia, alebo ešte lepšie zahraničného "hosťa", ktorý má záujem streliť načierno rysa, alebo vlka, medveďa. Alebo jeleňa vysokej bodovej hodnoty. Poľovník mrkvička mu to za vopred dohodnutú cenu umožní a šťastný lovec platí na ruku.  Existujú hlasy a podozrenia, že niektorí poľovníci /česť výnimkám/ predávajú mäso nelegálne ulovených zvierat /rozumej upytľačených/ vopred vytipovaným ľuďom, ktorí prejavili záujem o kúpu zveriny. Jednoducho prišli na to že toto je cesta, ako zbohatnúť, získať kontakty, výhody, atď.

58 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 22:03 | Reagovat

Obávam sa, že toto novodobé poľovníctvo je v príkrom rozpore s pravým poslaním poľovníctva a jeho myšlienkami. Dnešné poľovníctvo /ak sa to dá vôbec nazvať poľovníctvom/ nie je o láske k prírode,lesu, zveri, starostlivosti, ochrane. Dnes je to o tom, aby si väčšina poľovníkov /česť výnimkám/ urvala a ak chcete ukradla z lesa za každú cenu a najlepšie hneď čo najväčšie množstvo mäsa,kapitálnych trofejí. Zver sa navnadí kopami koľkokrát aj zhnitého krmiva /rozumej vysype sa krmivo na zem/ a tam sa na ňu čaká a strieľa. Je to podlé,úbohé a poľutovania hodné!!! To je pravé poslanie poľovníctva? Veď už pomaly nevidieť ani jeleňa IV. vekovej triedy a je dôvodná obava, že štvrtá veková trieda vymizne nielen z lesa, ale aj z učebníc!!! To hovorí za všetko, ako sa prevádza chov jelenej zveri a jej lov.

59 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 22:04 | Reagovat

Polovnici radi vyhlasuju ze maju radi prirodu ze su ochrancovia prirody, zvierat a ze kolko brigad musia urobit. Preco si teda neupracu po sebe a neodstrania z lesa ich stare uz rozbite a nefunkcne posedy rarohy a ine polovnicke zariadenia ktore svojim zjavom odpudzuju a narusuju krasu prirody? Na co este cakaju ze to odsranime my slusni obcania tohto statu za nich? Preco si to neodstrania z lesa ked je to v zmysle zakona ich povinnost? Preco ked robia niektori polovnici nove posedy na strome tieto k strome priklincuju, zohyzdia velakrat  zdrave krasne aj 100- 150rocne stromy naviac pri turistickom chodniku a narusia esteticnost krajiny? Ved to  je to  protizakonne.  Preco robia protizakonne ked sa hrdia ze miluju prirodu? Preco pri odchode z posedov zahadzuju  plechovky od piva a flase od alkoholu do krikov? To je laska k prirode? Polovnici /nie vsetci cest vynimkam/ na jar brloharia-pustaju psa do nory zvierat. Uvedomte si pani polovnici ze vtedy ma jazvecica mlade a naviac je jazvec zakonom chraneny!!! Takze taka je polovnicka laska k zvieratam a prirode.

60 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 22:06 | Reagovat

Najväcsie skody na zveri robia podla nasho videnia a indicii "legalni" (cest vynimkam), ktori sa schovavaju za zeleny mundur. Jednoducho pravda je taka, ze sucasne polovnictvo sa velmi zvrhlo a preto je nacase iniciovat jeho napravu, zmenu, pripadne az docasny zakaz.

61 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 22:08 | Reagovat

Hanbite sa polovnici vcetne vasho vedenia /cest vynimkam/.

Ked sme sa pred istym casom pytali v tescu zamestnancov co robia s odpadom ovocia a zeleniny /rozumej nahnite – splesnene ovocie a zelenina/ odpovedali nam, ze si to beru polovnici na prikrmovanie zvery. Kedze nas to zaujalo pytali sme sa v roznych tescach v SR . Odpovede boli zhodne. Dokonca sme sa dozvedeli ze polovnici maju zmluvu s tescom o brani takehoto odpadu ovocia a zeleniny a zariadila to ich organizacia, vedenie. Dokazy su aj v casopisoch a na polovnickych serveroch. Dokazy boli zaznamenane aj pri krmelcoch a na vnadiskach /to su este horsiekrmelce!!!!/, kde sme zaznamenali takyto odpad.Pytame sa, je to normalne v 21 stoci krmit zver nahnitym a splesnetym odpadom z tesca??????? Je normalne krmit nasu lesnu zver – nase narodne bohatstvo-bohatsvo ktore je nas vsetkych zhnitym a naviac cudzokrajnym ovocim bananmi, kiwami,a pod. ???? Je normalne aby mala zver potom acidozy, hnacky, choroby? Chlapi nehnevajte sa ale vam to v hlave niektorym poriadne preskakuje. Za honbou zisku a kseftov ste schopny cohokolvek. Zakon hovori jasnou recou, ze prikrmovat sa ma len zdravotne nezavadnym krmivom. Zakon hovori jasnou recou, ako sa ma polovnicke zdruzenie starat o zver , ako ju ma chovat, chranit!!!!!!!!!!! A vy robite pravy opak. Hanbite sa /cest vynimkam/.

62 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 22:12 | Reagovat

Pride cas ked si flinticku mozno zapichnete len ako kolik ku rajcinam (samozrejme uradne znehodnotenu) aby vas nahodou cosi nelakalo no a mozete pestovat dajme tomu aj fazulu, ak to viete. Nebudete robit frajerov, mastit si brucha, robit pokutne ksefty z nasim narodnym bohatstvom statu a vlastne bohatstvom nas vsetkych. Vsetko ma svoje pravidla. Chceme polovnictvo, ale nie take, ako sa prevadza v sucasnosti. A pytliakov uz vobec nechceme! Jednoznacne chceme zmenu, modernizaciu polovnictva, zmenu zakonov. Nebudete skodit lesu, prirode, zveri! Nebudete strielat gravidne jelenice v novembri, gravidne srny, danielky, muflonice, atd... To teda nie!

63 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 22:19 | Reagovat

Je seno v krmelcoch a zasobnikoch na krmivo zdravotne nezavadne?

Polovnici skladuju ususene seno v zasobnikoch na seno, ktore su v lese. Alebo ho davaju po ususeni  hned do krmelcov Ususene  seno vplyvom klimatickych zmien za niekolko mesiacov /dazde, zima, teplo/ navlhne vzdusnou vlhkostou a zacne chytat  rozne plesne !!!!!!! Dajte si ho na rozbor a uvidite co ponukate zvery !!!!!!

64 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 22:33 | Reagovat

Polovnici odjakziva platili smiesny najom za revir vdaka zakonom ktore si sami schvalili. Teraz je to sice viac. Je ale  logicke ze  mnoho  PZ zdruzeni najom neplatia  z vlastneho vrecka, vlastnych penazi.Peniaze na najom ziskaju z hory !!! z narodneho bohatstva statu, ktore je nas vsetkych!!! predajom zabitej zveriny, trofeji /pravdepodobne ide aj o pofiderne sposoby/z poplatkovych hostovacich polovaciek, dotacii, roznych podujati. Cize poluju skoro zadarmo presnejsie clen necaluje prachy z vlastneho vrecka. Neobstoja preto recicky polovnikov, kolko musia z vlastneho vrecka calovat. Ved tu plati naco mam kupovat mäso a platit zan ked mi beha po hore zadarmo? Naco mam platit z vlastneho ked mozem platit z cudzieho?

65 jano jano | E-mail | 26. března 2017 v 22:57 | Reagovat

Niektori polovnici umyselne postrelia gravidnu jelenicu ci srnku aby z nej striekala krv

Pri vycviku psa a jeho priprave na farbiarske skusky niektori polovnici este pred skuskami zamerne, umyselne len postrelia gravidnu! jelenicu alebo gravidnu! srnku aby z nej pomaly tiekla krv.
Potom vypustia na tuto stopu psa a takto ho ucia na skusky. Poranena gravidna jelenica ci srnka takto uteka s prestavkami v bolestiach aj 2-5km kym nevykrvaca, neuhynie alebo kym ju nezabije pes /zakusne sa jej do hrdla/. Srnka skonava v hroznych bolestiach a je preukazane, ze srnka pri skonavani narieka a plače ako male dieta!!!!!!! To su fakty!!!!!!!

66 jano jano | E-mail | 1. dubna 2017 v 16:55 | Reagovat

Prikrmovanie zvery zelenymi
Prikrmuje sa sice do krmelcov v case nudze a zakon to stanovuje, ale to sluzi len viacmenej na efekt, ojeb, aby si verejnost myslela ako sa zeleni staraju o zver. Ine prikrmovanie co je pre zelenych to klucove sa vola v ich reci vnadenie co je vlastne lakanie zveri na krmivo. Zakon sice dovoluje vnadit zver, avsak z raticovej zveri len diviaciu a to ma presne stanovene pravidla dane v zakone (krmivo nesmie byt volne pohodene na zemi ale musi byt zapracovane v pode, ostatna raticova zver musi mat k takemuto vnadisku stazeny pristup, tieto vnadiska musia byt zakreslene v mape polovneho zdruzenia, len jedno vnadisko moze byt na kazdych 300ha atd.). Aj toto sa zapracovalo do zakona preto, lebo uz to bolo na slovensku prilis okate ked polovnici vnadili ostosest aby prilakali-navnadili zver len do svojho reviru (rozumej vnadiska zacali polovnici robit asi od roku1993 po revolucii a robia sa doteraz) a nasledne aby ju tam zabili.
No a prave pri tychto vnadiskach sa v noci bezhlavo zabija vsetka zver !!!, vratane jelenej,srncej, danielej, muflonej,co zakon zakazuje!!! porusuju sa chovatelske zasady, kriteria, kriteria selektivneho odlovu!!! Porusuje sa zakon o polovnictve, ktory jasne stanovuje ze v noci sa nesmie lovit jelenia, srncia, danielia, muflonia zver!!! Porusuje sa zakon o polovnictve, ktory jasne stanovuje, ze lovit zver nemozno pomocou umelych svetelnych zdrojov a infra puskohladov. Toto vsetko maju polovnici na haku /cest vynimkam/ a veselo tieto pomocky pouzivaju.Dokonca su taky drzi, ze sa s tym chvalia na polovnickych serveroch verejne!!!
Vnadiska su mimoriadne ucinne lebo tam zver pride a polovnik ju zabije bez namahy (nemusi chodit po lese posliedkou, resp. vyvijat nejaku namahu, ci dovednot zver "vychodit") pekne z tepla posedu, ci strielne, budy, chaty a pod.
Cize polovnici krmia a hned na krme zabijaju. No a to je podlost, lebo nie je rytierske, polovnicke lovit krala hor jelena takouto lstou na krme. To je podly, lstivy lov mimoriadne odporujuci rytierskemu lovu, pravemu poslaniu polovnictva.
Za socializmu boli polovnici viac kontrolovanejsi, uvedomelejsi, cestnejsi ku prirode a zvery, raticovu zver nestrielali na krme (to bol najvecsi prehresok a za to sa vylucovalo zo zdruzenia)!!! Taketo prikrmovanie (vnadenie – nalakanie zveri na krmivo) ako sa robi v sucasnosti a nasledne ju tam odvalit dokaze len kokos, ktory to nema v hlave v poriadku. Preto, lebo jelen ako kral hor si takuto lest a nasledne smrt od cloveka urcite nezasluzi.
To je prirovnanim presne to iste ako ked si v zime urobis budku pre vtaciky krmis ich tam a ked zobkaju, vzduchovkou pekne po jednom strielas. To je kokos a rovnako kokos je aj taky polovnik, co striela na krme. A takych je habadeeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A potom si ludia myslia, ked vidia polovnika s krmivom ist do hory aky je obetavy, ako sa s laskou stara v zime o zver a on pritom robi len koko.iny.

67 jano jano | 12. dubna 2017 v 14:25 | Reagovat

Dalsie stupidity polovnikov /nestaci im, ze zabijaju gravidnu zver/.

Jelenica porodi /vrhne/ mlada v juni. Mláďa cicia mlieko matky najmenej styri mesiace!!! Cize jun,jul, august, september.
A teraz sa pozrime na vyhlasku lovu zveri v platnom zneniwww.nasepolovnictvo.sk riadok 11,12. Podla zelenych policok vidime, ze polovnici zabijaju jelienca a jelenicu uz od polovice augusta!!!

-Cize zabijaju jelienca v mesiacoch, ked je este odkazane na cicanie mlieka od matky!!! Dalsia vec je ta, ze matke sa po zabiti jej mladata s velkou pravdepodobnostou zapalia mliecne zlazy, vemena co moze byt pricinou nadorov, chorob!!!

-matka chodi s mladatom a ked polovnici zabiju matku, mláďa kedze je odkazane este na cicanie neprezije v prirode!!! Chodi samo, bludi, hlada, place!!!

-ked polovnici zabiju mlada, uz bolo uvedene ze matke sa zapalia mliecne zlazy, vemena co moze byt pricinou nadorov, chorob.

68 jano jano | 13. dubna 2017 v 12:29 | Reagovat

2 Dalsie stupidity polovnikov - /zabijanie gravidnej zvery, matiek a mladat bytostne zavislych na mlieku matky/

Danielka /samica daniela/ porodi-vrhne mláďa koncom juna a zaciatkom jula. Mláďa cicia mlieko matky styri mesiace. Cize jul, august, september, oktober!Teraz znovu kuknime do vyhlasky lovu zvery v platnom zneni www.nasepolovnictvo.sk konkretne riadok 10. Podla zelenych policok vidime, ze polovnici zabijaju danielku a danielca uz od polovice augusta!!!

-Cize zabijaju danielca v mesiacoch, ked je bytostne odkazane len na mlieko od matky!!! Dalsia vec je ta, ze matke sa po zabiti jej mladata s velkou pravdepodobnostou zapalia mliecne zlazy vemena co moze byt pricinou nadorov!!!

-matka chodi s mladatom a ked polovnici zabiju matku, mláďa kedze je odkazane na mlieko neprezije v prirode!!! Chodi samo, bludi, hlada matku, place!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-ked polovnici zabiju mlada, uz bolo uvedene ze matke sa zapalia mliecne zlazy, vemena co moze byt pricinou nadorov.
Tak toto je to slavne polovnictvo !!!

69 jano jano | 13. dubna 2017 v 12:30 | Reagovat

Novodobe polovnictvo na Slovensku predstavuje vaznu hrozbu nie len pre prirodu a lesnu zver, ale aj pre obyvatelov statu a ich domacich milacikov.

70 jano jano | 26. dubna 2017 v 23:38 | Reagovat

Cim najmenej nakladov a cim najviac zisku – to je heslo sucasneho zvrhleho polovnictva !
Zabit za kazdu cenu hocijaku zver a je jedno ci zavrhnutia hodnym, alebo protizakonnym sposobom. Ved ide o mäso, trofeje, pokutne ksefty a to je silny motiv. Co je charakter, moralka, cest, rytiersky lov, zakon a co je pravym poslanim polovnictva tymto raubirom /cest vzacnym vynimkam/ nic nehovori. Na oblbovanie nepolovnickej verejnosti pouzivaju sofistikovane metody! Preto pozor vazeni obcania, rozmyslajte, nedajte sa oblbovat!

Polovnik ze sa stara o zdravie zvierat? Opak je pravdou, polovnik je najväcsi nepriatel zdravia zveri!

71 jano jano | 26. dubna 2017 v 23:40 | Reagovat

Pravym poslanim polovnictva nie je raticovu zver nalakat na krmivo a tam ju hlusit v noci hlava nehlava!!! ako sa to protizakonne robi na celom Slovensku!!!
PRAVYM POSLANIM POLOVNICTVA JE UPLNE NIECO INE!!!
TAKETO POLOVNICTVO AKE SA VYKONAVA V SUCASNEJ DOBE TREBA OKAMZITE ZAKAZAT!
DOVODY SU POPISANE A BUDEME HOVORIT PRIEBEZNE O DALSICH!

72 jano jano | 26. dubna 2017 v 23:41 | Reagovat

Ti raubiri vazne ohrozuju nie len gravidnu zver a nasledne ich mladata, ale ohrozuju aj zdravie navstevnikov hor a obyvatelov tohto statu !!!
V reviroch si poniektori zastreluju pusku a tak si nalepia terc na strom a strielaju do chranenych stromov, do zavesenych plechoviek, do sklenenych flias, tabul a tak vazne ohrozuju strelami alebo odrazenymi strelami nevstevnikov hor!
Asi si neuvedomuju, ze zakon striktne zakazuje polovnikovi robit si strelnicu z lesa !
Inymi slovami polovnik podla zakona si moze zastrielat do terca, alebo zastrelit si pusku len na schvalenej strelnici, nikde inde!
Preto priatelia ked vidite raubirov strielat v lese, tvrdo ich upozornite na taketo protipravne konanie, pripadne zadokumentujte stopy /spz, atd/, privolajte alebo oznamte vec policii.

73 jano jano | 26. dubna 2017 v 23:43 | Reagovat

Spolocne polovacky /zdravie zvery/.

sa prevadzaju v zime ked je casto snehu neurekom. Zver je vtedy vysilena, vyhladovana. V lokalite polovacky sa dany okruh obkolesi polovnikmi a vypustia sa psy. Nasledne je zver nahanana psami.

Zabija sa vsetka raticova zver hlava nehlava a tak o SELEKTIVNOM ODSTRELE NEMOZE BYT ANI RECI !!!

Na jednej strane polovnici placu ako sa zver ma zle ako ju turisti vyrusuju, ako ju treba chranit a nerusit . Na druhej strane jej ony sami najvyraznejsie ublizuju, sokuju ju a sposobuju jej mimoriadne velke utrpenie!!!
Utekajuca zver/ gravidne srny, gravidne danielky, gravidne jelenice, gravidne muflonky, zajace/ pred dobiedzajucimi psami a za doprovodu kricania a vystrelov si ide nohy dolamat. Ma penu okolo papule z rychleho behu a je dostrielana dokrvavena na vselijakych moznych miestach na tele od noh az po odstreleny rypak a zomiera v ukrutnych bolestiach za revu a hryzenia psov.

Je to neeticke, nehumanne,brutalne!!!

74 jan jan | 26. dubna 2017 v 23:48 | Reagovat

A raubiri sa z takychto polovaciek a neetickeho, nemoralneho a brutalneho zabijania a naviac zo zabijania gravidnej zvery a ich mladat mimoriadne vytesuju a uznanlivo potlapkavaju po pleciach, ze kto je vecsi kapo.

Rozmyslame /je to zatial len domienka/ ci pri tychto krvavych jatkach nedojde u raubirov aj k ejakulacii.

75 ona ona | 3. května 2017 v 16:09 | Reagovat

Vnadiska( tkzv.krmelce)

Vnadiska (krmelce) zacali robit polovnici po reorganizacii polovnictva po roku 1990 zo zistnych dovodov. V tom case totiz zanikli stare PZ zdruzenia a vytvorili sa nove, rozlohovo mensie. Tieto uz mali vymeru napr. len 2000ha zdruzenie oproti povodnym 4 -5000hektarovym. Kazde nove zdruzenie aby malo co najviac raticovej zvery v reviri a HLAVNE ABY ZABILI CO NAJVIAC KUSOV zacali co robit? PRIKRMOVAT – LAKAT ZVER NA KRMIVO.

A tak hlavne v jeseni zime v blizkosti krmelcov, posedov, chat, prikrmovali -sypali mnozstva krmiva volne na zem casto velmi pochybnej kvality aby raticovu zver nalakali,PRITIAHLI,STIAHLI Z INYCH REVIROV LEN DO SVOJHO REVIRU A NASLEDNE ABY JU TAM ZABILI. Ked susedia zo susediaceho polovneho zdruzenia zbadali ze im zver odisla k susedom a oni strielaju a my nie co zacali nasledne aj oni robit? No tiez prikrmovat, kydat mnozstva krmiva volne na zem! A takto sa navzajom predbiehali a predbiehaju az dodnes na celom SK!
No a na tychto krmelcoch zabijaju polovnici zver hlava-nehlava v noci s lampou na puske jelenia, srnciua danieliua muflonia doteraz A PRITOM JE TO ZAKAZANE!
Na Slovensku sa prakticky vo vsetkych polovnych reviroch poluje prave tymto sposobom! Je to vsak nerytiersky, nepolovnicky, chrapunsky sposob lovu vymenovanej zvery naviac protizakonny (lovit v noci sa jelenia, srncia, danielia, muflonia zver NESMIE)!
Taketo polovnictvo my tu na Slovensku nepotrebujeme! Vedome nalakat raticovu zver na potravu v zimnych mesiacocha potom ju tam zabit je vlastne to iste ako strielat sykorky na krmitku!
Takto sa teda polovnici staraju o zver a prikrmuju ju, hanba! Len a len zistne dovody!
O zdravi a chorobach zvery a premnozenim v suvislosti s uvedenym prikrmovanim si povieme neskor.

76 učiteľkamš učiteľkamš | 11. května 2017 v 14:47 | Reagovat

Je to strašné, špiny jedny hnusné poľovnícke.

77 Hubert Hubert | 14. srpna 2017 v 12:22 | Reagovat

https://dennikn.sk/844253/tomas-hulik-slovensky-znak-zo-zvierat-zabitych-polovnikmi-prislo-mi-to-ako-zaber-z-psychiatrickej-liecebne/

78 Hubert Hubert | 4. října 2017 v 17:04 | Reagovat

https://www.youtube.com/watch?v=ycFL7Ut03f8

Takto a podobnym sposobom sa poluje vsade na Slovensku. Zver sa nalaka na krmivo a potom sa v noci hlusi hlava-nehlava. To nie je o polovnictve, ale o pytliactve!

79 andy andy | Středa v 23:32 | Reagovat

Vnadiska( tkzv.krmelce)

Vnadiska (krmelce) zacali robit samotni polovnici po reorganizacii polovnictva po roku 1990 presnejsie asi  v roku 1992-1993.

Zanikli stare PZ reviry vytvorili sa nove, mensie napr. 2000ha zdruzenie oproti byvalym 4- 5000hektarovym. Kazde nove zdruzenie aby malo co najviac raticovej zvery v reviri a HLAVNE ABY ZABILI CO NAJVIAC KUSOV zacali co robit? NO PREDSA PRIKRMOVAT – LAKAT ZVER NA KRMIVO. Sypali mnozstva krmiva volne na zem mnohokrat velmi pochybnej kvality aby raticovu zver PRITIAHLI /nalakali/ a STIAHLI Z INYCH REVIROV LEN DO SVOJHO REVIRU!!! Ked susedia zo susediaceho polovneho zdruzenia  zbadali ze im zver odisla k susedom a oni strielaju a "my" nie co zacali nasledne aj oni robit? No tiez prikrmovat, kydat mnozstva krmiva na zem!!! A takto sa predbiehali a predbiehaju az dodnes!!!

A takto to funguje na Slovensku prakticky vo vsetkych zdruzeniach!!!

No a tu sa zabija zver hlava-nehlava  v noci s lampou na puske  jelenia, srnciua danieliua muflonia doteraz A PRITOM JE TO ZAKAZANE!!! Na Slovensku sa prakticky vo vsetkych polovnych reviroch poluje prave tymto sposobom!!! Je to nerytiersky, nepolovnicky, chrapunsky sposob lovu uvedenej zvery, naviac protizakonny (lovit v noci sa jelenia, srncia, danielia, muflonia zver NESMIE)!!!, avsak mimoriadne ucinnny!!!!!!!!!!!!!!, lebo takto sa streli vzdy a bez namahy!!!

Nech ziju pytliaci v zelenom, slava  im !!!

80 jano jano | Středa v 23:34 | Reagovat

Chces povedat ze polovnici prikrmuju zver len preto, aby ju mohli pri vnadisku- krmelci zabit?

Ano, presne tak. Gro prikrmovania-vnadenia je o tom pricom
filozofia sucasneho polovnictva je mat zisk za kazdu cenu a najlepsie hned! A je jedno akym sposobom, ci zakonnym ci nezakonnym! Najmä v noci nie su raubiri nikým a nicím kontrolovani! a tak si robia po svojom!

A tak raubiri vysypu krmivo na zem v blizkosti posedov, krmelcov a takto zver prilakaju na potravu. No a potom ju tam v noci zabijaju hlava-nehlava, zakon- nezakon!

Takato je starostlivost o zver!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama